Meryem Üstündağ'da Alıntılar

Meryem Üstündağ'dan Alıntılar

(Bu bölüm, Kaktüs Rehberi haberleşme grubu üyesi Meryem Üstündağ'ın çeşitli tarihlerde gruba yazdığı mesajlardan yapılan bilgi içerikli alıntılardan oluşmaktadır.)

Huernia ile Stapelia türlerinin farkı

Huernia pendula
(...)
Özetle söylemek gerekirse her ikisi de "Asclepiadoideae" familyasina ait olup, Huernia 40, Stapelia 60 alt türe sahiptir. Anavatanlari Afrika kıtasıdır.

Stapelia grandiflora

En belirgin farklılıklari Stapelialarin daha dikensiz bir gövde, daha tüylü ve kokulu çiçek yapisına sahip olmasıdır. Her ikisi de ayni familyadan olmaiarina ragmen onları birbirinden ayıran ozellikler kısaca bunlardir.

***


Türkiye'de sukkulent çeşit ve dağılımı

(...)
Benim bugüne kadar imkanlarım dahilinde yaptığım arastırmalar sonucu, dogamızda Euphorbia, Sedum ve alt türleri Phedimus stoloniferus - Zigana Gecidi'nde; Sempervivum (ve alt türleri diyebilecegim Prometheum), Rosularia, Crassula Tillea (Türkiye'nin güney ve batısında) türleri ağirlik taşımaktadır.
Araştırmalar en fazla Turkiye'nin Akdeniz, Dogu Karadeniz ve dogusundaki bölgelerde yoğunlaşmiş. Elimde Ege ve Marmara yöresine ait bilgi veya belge yok. Özellikle Ege'de Crassula çeşitleri olduğunu düşünmekteyim çünkü karşi komşumuz Yunanistan ve adalarinda mevcut.
Dogu Karadeniz sempervivum açisindan inanılmaz çesit zenginliğine sahip. Rize, Van ve Erzurum çevreside sedum çesitliliği acisindan oldukça zengin coğrafik bolgeler.
(...)
Bulundugum Akdeniz Bölgesi'nden baslayacak olursak; Mersin'de kazara benim keşfettigim (Mezitli-Kuyuluk mevki) Sedum türünün en küçük ve kırmızı Sedum türü olan "Sedum Caespitosum", Kemer-Kumluca-Finike arası "Euphorbia Myrsinites", 3 Rosularia (Serrata,Globulariifolia, unknown) ve 4 Sedum (Litoreum,Sediforme,Ursi, Laconicum) türü bulunmakta.
Ayrıca Toros Dagları'nda yer alan Namrun yaylasında Ağustos sonu kuruyan yaklasik 8 cm uzunluğunda beyaz çiçeklere sahip Sedum sp. yer almaktadir.
Antalya-Olimpos'dan (Rosularia), Van Kalesi'ne (Sedum Polystriatum) ve Nemrut Dağına (Sedum Subulatum) uzanan bu doga yolculuğu epeyce farklı türü barindirmaktadir.
(...)
Ben bu türlerin, Sedum album haricinde, kültür çalışmalarının yapılmadığını düşünüyorum. Sedum album, tüm dünyada oldukça bilinmekte ve ev, bahce ve saksılarda yerini almaktadir.

***

(devamı gelecek...)

Bilgiler için Meryem Üstündağ'a teşekkür ederiz.